• 09126875169

 

بازاریابی تجربی سامسونگ

بازاریابی سامسونگ

سامسونگ توسط لی بیونگ چول در سال 1938 به عنوان یک شرکت تجاری کوچک با چهل کارمند در کره جنوبی شروع به کار کرد. در طول سه دهه بعد، این گروه در زمینه هایی از جمله فرآوری مواد غذایی، منسوجات، بیمه، اوراق بهادار و خرده فروشی توسعه پیدا کرد. سامسونگ در اواخر دهه 1960 وارد صنعت الکترونیک شد که اولین محصول آن یک تلویزیون سیاه و سفید بود. که همین زیرمجموعه در سال 2017 به بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان، تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی و سازنده تراشه تبدیل گردید.

همچنین آنها در اواسط دهه 70 میلادی به صنعت ساخت و ساز و کشتی سازی ورود پیدا کردند. که امروزه دومین کشتی ساز بزرگ جهان نیز شناخته میشود.

در حال حاضر، سامسونگ یکی از شرکت‌های چند ملیتی پیشرو در جهان به حساب می آید.

 

اما آنچه را که در اینجا قصد داریم به آن بپردازیم؛ خلاقیت سامسونگ در بازاریابی و معرفی محصولات آن است. سامسونگ در طول سال ها، با استفاده از استراتژی های بازاریابی موثر و تاکتیکی، خود را به عمیق ترین شکل ممکن تثبیت کرده است.

در این مقاله به بررسی کاربرد استراتژی بازاریابی تجربی - Experimental Marketing، توسط این شرکت میپردازیم.

بازاریابی تجربی، یکی از بخش های متعدد بازاریابیست که به عنوان بازاریابی تعاملی یا بازاریابی زنده نیز شناخته می شود. زیرا بر اساس تجربه زنده در استفاده از یک محصول یا خدمات می باشد. و سامسونگ از این استراتژی بازاریابی بصورت موثر و ایده آل بهره میبرد.

آنها از بازاریابی تجربی خود در سال 2016 رونمایی کردند. که یک استراتژی با هدف تبدیل فرآیند بازاریابی مرسوم به روشی خلاقانه برای جلب نظر مخاطبان بود. آنها برای این منظور، بخشهای ذیل را در نظر گرفتند:

 

راه اندازی یک رویداد و نمایشگاه فضایی - زمین بازی فناوری

زمین بازی فناوری سامسونگ


استراتژی بازاریابی تجربی سامسونگ باعث شد که اولین زمین بازی فناوری خود را در منطقه Meatpacking شهر نیویورک افتتاح کند. این مکان جدید یک زمین بازی دیجیتالی است که تمام ابزارهای سامسونگ را در خود جای داده است. یک مفهوم نوآورانه و مسحورکننده، که جذابیتهای زیادی را برای بازدیدکنندگان به نمایش میگذارد.

 

عنصر جالب پشت پرده معرفی این زمین بازی فناوری در استراتژی بازاریابی سامسونگ این است که این زمین یک فروشگاه خرده فروشی نیست. در عوض، یک ساختمان فوق العاده سه طبقه است که برای به نمایش گذاشتن فناوری در حال توسعه سامسونگ ساخته شده است. در این زمین بازی، مشتریان و بازدیدکنندگان می توانند با هم تعامل داشته باشند و تمامی محصولات تولیدی سامسونگ را بصورت واقعی لمس و امتحان کنند تا تجربه ای ناب را بدست بیاورند. مثال کوچک شده ی این نحو از بازاریابی تجربی را میتوانید در بازار موبایل تهران بیابید. درست است که در بازار موبایل، شما فقط امکان تست و آزمایش موبایل با برندهای مختلف را دارید؛ اما همین تجربه به شما در خرید بهترین و مناسبترین محصول کمک بسزایی خواهد نمود.

 

بازاریابی از طریق نمایش محصولات بوسیله ی Virtual Reality

واقعیت مجازی سامسونگ


ماهیت استراتژی بازاریابی تجربی سامسونگ در این واقعیت نهفته است که "آنچه می بینیم همان چیزی است که ما باور داریم". استراتژی استفاده از واقعیت مجازی، راهی قانع کننده برای به دست آوردن بازار هدف در زمینه بازاریابی تجربی است.

یک دستگاه واقعیت مجازی مانند نمونه‌ای از فناوری است که کاربر را قادر می‌سازد تا یک محیط ایجاد شده مجازی را مشابه فضای واقعی تجربه کند. سامسونگ با پیروی از استراتژی بازاریابی تجربی خود، یک تونل واقعیت مجازی ساخت تا تجربیات توهم‌آور جذابی را به مشتریان خود ارائه دهد. زیرا در میان بازاریابان، این اتفاق نظر وجود دارد که تجربه برند باعث ایجاد وفاداری می شود. به عبارت ساده، پس از اینکه تجربه کردید استفاده از آن محصول واقعاً چگونه است، احتمال خریدتان بیشتر خواهد بود.

هدف بازاریابی تجربی، سوق دادن مشتریان به بازار برای تجربه کردن محصول است. اتفاق مهم خرید، پس از کسب تجربه مشتری در استفاده از محصول صورت میپذیرد.

تجربیات مجازی به بخش برجسته ای از هر استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. تجربیات مجازی یک پلت فرم عملی را برای کاربران فراهم می کند تا آزمایش کنند که آیا محصول یا خدمات به طور مطلوب با خواسته های آنها مطابقت دارد یا خیر. مشتریان بالقوه زمانی که از مزایای محصول سازمان آگاه شوند؛ می توانند به مشتریان بالقوه سازمان تبدیل شوند.

 

در بازاریابی تجربی سامسونگ، این شرکت از واقعیت مجازی برای ارائه نمونه‌ها و نمایش‌های رایگان استفاده کرد. VR یک مفهوم آینده نگر برای افزایش بازار هدف در راستای موفقیت تجاری سامسونگ است.

مطالعه موردی بازاریابی تجربی سامسونگ، یک رویداد بازاریابی پیروزمندانه است که الگوی خوبی برای کسب و کارها در زمینه بازاریابی به حساب می آید.

 

مقالات مرتبط:

 استراتژی بازاریابی جهانی IKEA