• 09126875169

 

ده نکته مهم برای انجام تحقیقات بازاریابی موفق

تحقیقات بازاریابی یک اصطلاح گسترده است و ممکن است صاحبان کسب و کارها را دچار سردرگمی کند.
با در نظر گرفتن این موضوع، ما در اینجا نکات لازم برای انجام یک پروژه تحقیقات بازاریابی موفق را گرد هم آورده ایم تا یاری کننده شما در اجرای تحقیقات بازاریابی باشد.


1) چه چیزی را باید بدانید؟

اطلاعات عمومی از بازار می تواند خوب باشد؛ اما همیشه مهم است که به خاطر داشته باشید که تحقیقات بازاریابی شما باید با اهداف استراتژیک شما همسو باشد. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است: کسب و کار شما نیازمند پاسخگویی به چه سوالاتیست؟

 این به شما امکان می دهد تا بهترین روش ها را برای انجام تحقیقات بازاریابی خود اتخاذ کنید.


How to do marketing research
How to do marketing research

2) چه اطلاعاتی در حال حاضر در دسترس شماست؟

قبل از اینکه یک تحقیق پولی را سفارش دهید، به تحقیقات بازار ثانویه موجود نگاهی بیندازید. منابع رایگان ارزشمندی وجود دارد که ممکن است اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهند.

در موتورهای جستجو، می توانید بسیاری از سایت های تجاری-صنعتی را با مقالات و تحقیقات پشتیبانی خوب پیدا کنید.


3) از داده های پیرامون خود استفاده کنید.

برای تسریع کار، می توانید تحقیقات اولیه را به سادگی از طریق سهامداران خود، کارکنان، تامین کنندگان و مشتریان خود انجام دهید. مصاحبه یا بررسی این گروه‌ها می‌تواند بسیار ارزشمند بوده و داده‌های کیفی خوبی برای تجزیه و تحلیل ارائه دهد.


How to do marketing research
planning

4) تحقیقات خود را به درستی برنامه ریزی کنید.

هنگام طراحی تحقیق خود، یک برنامه روشن در مورد اقداماتی که می بایست انجام دهید، داشته باشید تا تحقیقات شما بیش از حد به یک تمرین آکادمیک تبدیل نشود. اگر به درستی در نظر نگرفته باشید که تحقیقات بازاریابی چگونه می تواند به ایجاد تغییر در کسب و کار شما کمک کند؛ ممکن است زمان، پول و تلاش پروژه به هدر رود.


5) از منابع خود مطمئن شوید

صحت و سلامت منابع، همچنین بی طرفی آنها در ارائه اطلاعات بسیار مهم است. هرگونه منبع غیر موثق، می تواند به کسب و کار شما لطمه بزند. علاوه بر این، همیشه خوب است که هنگام انجام تحقیقات از چندین منبع استفاده کنید تا بتوانید نتایج را با یافته ها و داده های یکدیگر مقایسه کنید.


Reliable source
Research methods

6) تا حد امکان از روشهای تحقیقاتی متنوع استفاده کنید.

هنگام انجام تحقیقات بازاریابی، در نظر بگیرید که کدام روش تحقیقاتی با نیازهای شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، تحقیقات کمی مانند یک نظرسنجی استاندارد، حجم بالایی از داده ها را در قالبی ساختار یافته جمع آوری می کند. بنابراین، نتایج را می توان به راحتی تجزیه و تحلیل کرد و حجم پاسخ ها به شناسایی الگوهای آماری بطور قابل توجهی کمک می کند.

روشهای تحقیقاتی کیفی، مانند مصاحبه‌ها، عمیق‌تر در این الگوها می‌کاود تا دلایل، نظرات و انگیزه‌های نهفته در پشت این روندها را کشف کند. بنابراین، یک نکته کلیدی این است که سعی کنید تا حد امکان بین روش‌های کمی و کیفی تعادل برقرار کنید، زیرا ترکیبی از این نتایج قوی‌ترین بینش را ایجاد می‌کند.


7) تحقیقات بازاریابی را بصورت مستمر تکرار کنید.

در اکثر بخشها، تحقیقات بازاریابی ماندگاری محدودی دارد. توجه داشته باشید که به ویژه در بخش‌هایی که به سرعت در حال حرکت هستند، همه چیز به سرعت تغییر می‌کند. بنابراین زیاد به واقعیت‌ها و ارقام تحقیقاتی که قدیمی هستند تکیه نکنید.

Repetition
choice

8) بهترین فرد یا تیم را برای تحقیقات انتخاب کنید.

تا حد امکان در انجام تحقیقات بازاریابی از یک متخصص مستقل استفاده کنید. استقلال و بیطرفی در نحوه اجرای تحقیقات بسیار مهم است. همچنین تا حد امکان دست تیم بازاریابی را در روشها و نحوه اجرا باز بگذارید.

9) خروجی باید در چه قالبی باشد؟

نتایج تحقیقات خود را طوری ارائه دهید که به راحتی قابل تجزیه و تحلیل باشند. همچنین در نتیجه تحقیقات خود، مکانیسم‌های جمع‌آوری داده‌ را شرح دهید.

Proper output
Information sharing

10) نتایج تحقیق را به اشتراک بگذارید.

هنگامی که نتایج تحقیقات بازاریابی را به دست آوردید، آنها را با پرسنل کسب و کار و تیم خود به اشتراک بگذارید. به طوری که هر بخش یا هر فرد از مجموعه شما بتواند مقداری ارزش از اطلاعات بدست آمده؛ کسب کند. به اشتراک گذاری اطلاعات بازاریابی در عملکردهای مختلف همچنین به یکپارچه سازی چشم انداز در کل کسب و کار کمک می کند و زمینه را برای اهداف و مقاصد مشترک فراهم می نماید.


اگر به انجام تحقیقات بازاریابی توسط یک تیم متخصص و متعهد نیاز دارید؛ با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:
مجموعه مقالات با موضوع تحقیقات بازاریابی