• 09126875169

 

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

Digital Marketing tactics
تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ کانال‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا از طریق ارائه اطلاعات درست درباره محصول یا خدمات خود، به مخاطبان هدف دست پیدا کنید. این کانال ها به شما این امکان را می دهد که به خریداران خود در مورد هر گونه سوال یا چالشی که ممکن است با آن مواجه شوند؛ کمک کنید و از این طریق یک قدم به اهداف بازاریابی خود نزدیکتر می شوید.
با این حال، همه این کانالها برای تمامی اهداف کسب و کار شما کامل نیستند. ممکن است هر کدام، مخاطبان مخصوص به خود را با شما آشنا کنند. بنابراین، باید بدانید که از کدام کانال بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و سپس بهترین شیوه ها را برای رسیدن به اهداف خود دنبال کنید.
بهترین تاکتیکهای بازاریابی دیجیتال
امروزه با گستره وسیعی از گزینه‌های موجود، بازاریابان اغلب نمی‌توانند دریابند که کدام کانال برای کسب ‌وکارشان بهترین کار را انجام می‌دهد. لذا، چندین کانال را انتخاب می‌کنند تا حداکثر سود را ببرند. با این حال، ممکن است؛ با معضل توزیع کارآمد بودجه خود در این کانال ها مواجه شوند.
در زیر با برخی از تاکتیکهای بازاریابی آشنا می شویم:

 

Search Engine Optimization

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی هدف یا جستجوهای مرتبط بهبود می بخشد. با انجام سئو، وب سایت شما می تواند جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد، که در نهایت به شما کمک می کند توجهات را به خود جلب کنید و مشتریان احتمالی و فعلی را جذب نمایید

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است. هدف SEM همانند SEO، ین است که کسب و کار یا وب سایت شما را در نتایج جستجوی برتر قرار دهد. اما این کار از طریق تبلیغات پولی مانند Pay Per Click یا PPC انجام می شود. شما برای برخی کلمات کلیدی مورد نظر خود مبلغی را به تبلیغ کننگان پرداخت می کنید تا وقتی کاربر آن عبارات را جستجو می‌کند، تبلیغی از برند شما را ببینند. زمانی که کاربر روی آن تبلیغ کلیک می کند، هزینه برند دریافت می شود.

Search Engine Marketing
Content Marketing

بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا علاوه بر محتوای خوب، شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها، وبینارها و... است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای افزایش فروش، افزایش ترافیک وب سایت و ایجاد برند است. که شامل انتشار محتوای عالی در رسانه های اجتماعی، جذب و تعامل با مخاطبان خود، تجزیه و تحلیل نتایج و اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی است.

پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی در حال حاضر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و اسنپ چت هستند.

 همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فهرست‌شده در بالا بیشترین بهره را ببرند.

بعنوان مثال Social Pilot، SEMrush، Commun.it، Hootsuite، Buffer برخی از این ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی هستند.

Social Media Marketing
Email Marketing

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی می تواند یک روش بسیار مقرون به صرفه و قدرتمند برای دستیابی به مشتریان شما و تشویق آنها به خرید محصولات یا خدمات شما باشد. از طریق ایمیل مارکتینگ، می‌توانید با تقسیم‌بندی فهرست بازاریابی خود و تنظیم پیام‌های خود بر اساس ترجیحات مشتری، پیام‌های مرتبط را برای مشتریان خود ارسال کنید.

پیام‌های بازاریابی ایمیلی شما می‌توانند تجزیه و تحلیل شوند تا میزان عملکرد کمپین‌های ایمیل شما را ارزیابی کنند. این داده ها می توانند به شما کمک کنند تا تغییراتی را که می توانید برای بهبود اثربخشی پیام های بازاریابی ایمیلی خود ایجاد کنید، شناسایی کنید.

همچنین جنبه های قانونی برای بازاریابی ایمیلی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید، مانند حفاظت از داده ها، از جمله مقررات حفاظت از داده های عمومی انگلستان (UK GDPR) و مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی (PECR).


مطالب مرتبط:

مجموعه مقالات با موضوع بازاریابی دیجیتال