تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی هدف یا جستجوهای مرتبط بهبود می بخشد. با انجام سئو، وب سایت شما می تواند جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد، که در نهایت به شما کمک می کند توجهات را به خود جلب کنید و مشتریان احتمالی و فعلی را جذب نمایید
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است. هدف SEM همانند SEO، ین است که کسب و کار یا وب سایت شما را در نتایج جستجوی برتر قرار دهد. اما این کار از طریق تبلیغات پولی مانند Pay Per Click یا PPC انجام می شود. شما برای برخی کلمات کلیدی مورد نظر خود مبلغی را به تبلیغ کننگان پرداخت می کنید تا وقتی کاربر آن عبارات را جستجو میکند، تبلیغی از برند شما را ببینند. زمانی که کاربر روی آن تبلیغ کلیک می کند، هزینه برند دریافت می شود.
بازاریابی محتوا
هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا علاوه بر محتوای خوب، شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها، وبینارها و... است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)
بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان برای افزایش فروش، افزایش ترافیک وب سایت و ایجاد برند است. که شامل انتشار محتوای عالی در رسانه های اجتماعی، جذب و تعامل با مخاطبان خود، تجزیه و تحلیل نتایج و اجرای تبلیغات رسانه های اجتماعی است.
پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی در حال حاضر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و اسنپ چت هستند.
همچنین طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت رسانههای اجتماعی وجود دارد که به کسبوکارها کمک میکند تا از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فهرستشده در بالا بیشترین بهره را ببرند.
بعنوان مثال Social Pilot، SEMrush، Commun.it، Hootsuite، Buffer برخی از این ابزارهای مدیریت رسانههای اجتماعی هستند.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی می تواند یک روش بسیار مقرون به صرفه و قدرتمند برای دستیابی به مشتریان شما و تشویق آنها به خرید محصولات یا خدمات شما باشد. از طریق ایمیل مارکتینگ، میتوانید با تقسیمبندی فهرست بازاریابی خود و تنظیم پیامهای خود بر اساس ترجیحات مشتری، پیامهای مرتبط را برای مشتریان خود ارسال کنید.
پیامهای بازاریابی ایمیلی شما میتوانند تجزیه و تحلیل شوند تا میزان عملکرد کمپینهای ایمیل شما را ارزیابی کنند. این داده ها می توانند به شما کمک کنند تا تغییراتی را که می توانید برای بهبود اثربخشی پیام های بازاریابی ایمیلی خود ایجاد کنید، شناسایی کنید.
همچنین جنبه های قانونی برای بازاریابی ایمیلی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید، مانند حفاظت از داده ها، از جمله مقررات حفاظت از داده های عمومی انگلستان (UK GDPR) و مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی (PECR).