• 09126875169

 

Expensify - از کمک به افراد بی خانمان تا ایجاد یک استارتاپ موفق

بازاریابی expensify

دیوید بارت کارآفرین مشهور آمریکایی مدیر عامل و بنیانگذار Expensify است. بارت فارغ التحصیل دانشگاه میشیگان در رشته مهندسی نرم افزار است. دیوید از سن شش سالگی وارد برنامه نویسی شد. پس از پیوستن او به میشیگان، در یک آزمایشگاه واقعیت مجازی شروع به کار کرد. بارت پس از فارغ التحصیلی و تا قبل از راه اندازی شرکتش، در صنعت بازی های ویدیویی و توسعه گرافیک سه بعدی، همچنین در Red Swoosh، که یک شرکت اشتراک فایل همتا به همتاست نیز فعالیت کرد.

 

داستان دیوید بارت و زندگی کارآفرینی موفق او از سال 2008 شروع می شود. همه چیز با یک امید ضعیف و یک ذهن مشکوک برای افتتاح استارت آپ شروع شد و پس از یک دهه به یک شرکت عمومی موفق در ایالات متحده تبدیل گردید.

بارت در سال 2008 در محله ای در سانفرانسیسکو زندگی می‌کرد که تقریباً هر روز در خیابان با همسایگان بی‌خانمان خود روبرو می‌شد. این باعث شد که او به راههای مختلفی برای کمک به این افراد، بدون اینکه به آنها پول نقد بدهد؛ فکر کند. در این حین، او به یک ایده کارت بانکی رسید که به حساب شخصی این افراد متصل بود و تضمین می کرد آنها می توانند فقط غذا بخرند و یا بتوانند به انواع خدمات عمومی دسترسی داشته باشند.

 

طرح این ایده با چندین وقفه همراه بود زیرا اکثر بانک ها فکر می کردند این ایده بسیار عجیب و شاید پر ریسک است. دیوید در ابتدا و در هر جایی که این ایده را مطرح کرد، با دست رد برای تامین مالی روبرو شد. اما از آنجا که مصمم به انجام آن بود؛ دفعه بعد ایده کم ریسکی را برای دریافت بودجه به بانک ارائه کرد.

بارت پس از اینکه مسیر شکل گیری ایده خود را روشن کرد؛ سرانجام در سال 2008 به مفهوم فناوری کارت خود رسید. او ایده خود را با Expensify و با یک شعار نامگذاری کرد: "کارت شرکتی برای توده ها". در ابتدا، بارت هیچ برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ نداشت، اما وقتی متوجه شد که مردم تا چه اندازه به مفهوم گزارش هزینه علاقه مند هستند؛ به فکر توسعه کارش افتاد.

درست است که ایده بارت در ابتدا برای کمک به افراد بیخانمان بود؛ اما همین ایده شروعی برای شکل گیری و توسعه ی Expensify، بعنوان یک پلت فرم گزارش هزینه برای استفاده تجاری و شخصی بود.

 

 در نهایت دیوید پس از راه اندازی و گسترش تیم خود، به فناوری اسکن انواع رسید، دست پیدا کرد. این محصول SmartScan نام داشت که به کاربر اجازه می داد از رسیدهای خود اسکن گرفته و اطلاعات آنرا بصورت خودکار وارد برنامه نماید. نام پلتفرم Expensify در همان سال‌های اولیه به شدت رشد کرد. مدیریت هزینه ها، به ویژه برای افراد شاغل، یک کار بسیار مهم است، بنابراین کاربران جدید برنامه، با نرخ تصاعدی افزایش یافتند.

همچنین آنها توانستند؛ چندین جایزه و تقدیرنامه مانند جایزه Tabby وForbes Cloud 100 را دریافت کرده و بعنوان 10 اپلیکیشن برتر بایل در حوزه فروش توسط مجلهInc و بسیاری دیگر معرفی شوند.

در حال حاضر Expensify یکی از نوآورترین شرکت های جهان، طبق گزارش Fast Company است که روزی توسط دیوید بارت موسس و مدیر عامل فعلی این شرکت در سل 2008 تاسیس شد. محصول اصلی و پرکاربردی که توسط این شرکت راه اندازی شده است، یک برنامه گزارش هزینه است که هم برای دستگاه های اندروید و هم برای ios در دسترس است. نرم افزار مدیریت هزینه Expensify علاوه بر مدیریت دخل و خرج روزانه، امکان گزارش گیری کارهای بسیار دیگری را در اختیار قرار میدهد.

 

مسئولیت اجتماعی

 

مسئولیت اجتماعی expensify


از آنجا که هدف اصلی کار، کمک به افراد بی خانمان بود؛ لذا آنها نه تنها این افراد را رها نکردند بلکه یک مسئولیت اجتماعی را در دستور کار خود قرار دادند. آنها کارتی را ابداع کردند که به کارت جایزه یا انعام معروف است. هر بار که مشتریان از کارت Expensify خرید میکنند؛ 10 درصد درآمد آن خرج امور خیریه در موضوعات مختلف میشود. بعنوان مثال اگر شما بعنوان مشتری Expensify، یک پرواز رزرو کنید؛ باعث کمک مالی برای کاشت درخت جهت جبران انتشار کربن شده اید. یا اگر هتلی را با استفاده از کارت Expensify رزرو کنید؛ این ده درصد درآمد صرف کمک مالی به افراد بی خانمان خواهد شد.

 

همکاری لذت بخش

 

همکاری لذت بخش در expensify


تیم اجرایی Expensify، از سانفرانسیسکو گرفته تا پورتلند، لندن و ملبورن، هستند. مدیریت خوب شرکت باعث ایجاد پویایی و رشد سریع آنها شده است. یکی دیگر از دلایل پیشرفت Expensify، روابط دوستانه درکار است. بطوری که آنها هر سال برای یک ماه، همراه هم به مسافرت میروند.

 

همین اهتمام به مسئولیت اجتماعی Expensify و همینطور پویایی سازمانی، در کنار خدمات خوب شرکت، از مهمترین عوامل آوازه ی اکسپنسیفی می باشد. که منجر به بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان محصولات آنهاست که در  نهایت موجب افزایش سفارشات (از 1 میلیون دلار در سال 2009 به 17 میلیون دلار در سال 2015) شد. زمانی که بسیاری از مشتریان اکسپنسیفی با این برنامه آشنا میشدند و پی به کاربردهای آن میبردند؛ همچون یک عضوی از مجموعه، آنرا به دوستان و اطرافیان خود معرفی میکردند. و این یکی از بهترین و پایدارترین روشهای بازاریابی و تبلیغات است.

 

مقالات مرتبط:

چگونه CarMax ارزش محتوا را به 56 میلیون دلار رساند؟

بازاریابی تجربی سامسونگ