• 09126875169

 

کمپین بازاریابی چیست؟

marketing campaign

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین های بازاریابی محصولات را از طریق انواع رسانه های تبلیغاتی مانند تلویزیون، رادیو، چاپ و پلتفرم های آنلاین و نیز فعالیتهای غیر تبلیغاتی مانند نمایش، سرگرمی، کنفرانس ویدیویی و ... بصورت مستقیم، غیر مستقیم و یا ترکیبی از هردو معرفی می کنند. کسب‌وکارهایی که در بازارهای بسیار رقابتی فعالیت می‌کنند؛ ممکن است کمپین‌های بازاریابی مکرری را اجرا نمایند. و منابع قابل توجهی را برای ایجاد آگاهی از برند خود اختصاص دهند.

 درک کمپین های بازاریابی

در واقع، کمپین بازاریابی بخشی از یک برنامه بازاریابیست که در یک بازه زمانی مشخص با بهره گیری از نبوغ مدیر بازاریابی و اطلاعات ارزشمندی که بواسطه تحقیقات بازاریابی، از بازار و مشتریان بدست آورده است؛ اقدام به اجرای فعالیتهای بازاریابی می نماید. فاکتور بسیار مهم در کمپین های بازاریابی، تکرار مناسب پیام سازمان برای مشتریست. این پیام در فاصله زمانی نسبتا کوتاه، به طرق مختلف و با رسانه های تبلیغاتی متنوع، در معرض دید مشتری قرار می گیرد.

البته این تکرار نباید انزجار و تنفر مشتری از اقدامات بازاریابی موجب شود. بلکه باید با پیاده سازی حساب شده ی تبلیغات مستمر، حس کنجکاوی مشتری برانگیخته و جذبتان گردد.

کمپین های بازاریابی را می توان با اهداف مختلفی، از جمله ایجاد تصویر برند، معرفی یک محصول جدید، افزایش فروش یک محصول در بازار و یا حتی کاهش تاثیر اخبار منفی، طراحی کرد. انتخاب هدف یک کمپین معمولاً تعیین می کند که چه میزان منابع بازاریابی مورد نیاز است و چه رسانه هایی برای مخاطبان هدف مؤثرتر هستند.

 انواع فعالیت های کمپین بازاریابی

راه‌های زیادی برای بازاریابی محصولات و خدمات برای مشتریان وجود دارد، از ارسال ایمیل و بروشورهای پستی گرفته تا برگزاری همایشها و شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی، همچنین طیف وسیعی از ابزارها و تاکتیکهای رسانه های دیجیتال.

شرکت‌های کوچک و با بودجه بازاریابی محدود، می‌توانند از رسانه های ارزانتر استفاده کنند و خودشان اجرای کمپینهای بازاریابی را برعهده بگیرند. و شرکت های بزرگتر می توانند اجرای کمپینهای بازاریابی خود را به شرکتهای مدیریت بازاریابی بسپارند.

اما اندازه شرکت هرچه که باشد، مهم است که فرد یا تیمی برای مدیریت هجوم ترافیکی که پس از کمپین بازاریابی ایجاد می شود؛ اختصاص داده شود. بعنوان مثال اگر از مشتریان می‌خواهید در لیست ایمیل شما ثبت نام کنند، باید مطمئن شوید که لیست به خوبی مدیریت می‌شود و مشتریان جدید پیام‌های خوشامدگویی را دریافت می‌کنند. اگر بازدید از وب سایت شما افزایش یابد، باید به طور مداوم محتوای خود را به روز کنید تا این ترافیک را به فروش سودآور تبدیل کنید. یا اینکه با ارسال نامه هایی با مضمون مناسب از بازدیدکنندگان غرفه در نمایشگاه، قدردانی نمایید.

مقالات مرتبط:

چگونه یک کمپین بازاریابی را شروع کنیم؟