مارکتینگ یک فرآیند مدیریتی است
ممکن است؛ فناوریها در مورد راههای شناسایی و ارتباط با مشتری، تبلیغات، معرفی محصول و... در طول سال ها تغییر کرده باشد؛ اما ماهیت مارکتینگ و هدف آن یکسان است.
تیم مارکتینگ و مدیریت بازاریابی، همیشه باید از علاقه مندیها، عادات و تغییر در سلایق مشتریان هدف شما آگاه باشد تا بتوانید پیام های خود را در مکان های مناسب به آنها انتقال دهید.
اگر بدانید مشتریان بالقوه شما چه مجلاتی میخوانند، چه برنامههای تلویزیونی را تماشا میکنند، از چه وبسایتی بازدید میکنند و از چه رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، میتوانید کمپینهای بازاریابی را متناسب با آن رسانه ها طراحی کنید که برای مصرفکنندگان جذاب باشد.
همه ابزارهای مرتبط با مارکتینگ، از بروشورها و بیانیههای مطبوعاتی گرفته تا وبلاگها، وبسایتها و... صرفاً مکانیسمهای اجرای استراتژی بازاریابی و برنامه ریزی بازاریابی هستند. آنها قالبهایی هستند که برای رساندن پیامهای شما به مصرفکنندگان استفاده میشوند.
اصولا در نحوه تهیه پیام انتقالی کسب و کار، زبانی که استفاده می کنید؛ همچنین ظاهر و محتوای پیام شما نیز باید طوری طراحی شود که مخاطب هدف مناسبی را به خود جلب کند.
در شرایط فعلی ممکن است همه کسب و کارها تمام مهارت های لازم برای ارائه کل عناصر بازاریابی (4p یا 7p) را نداشته باشند. مارکتینگ یک فرآیند مشارکتی است که از استعدادهای خلاق و تخصص چندین حرفه استفاده می کند.
در این فرآیند شما به تیمی از افراد با تخصصهایی چون طراحان گرافیک، تولیدکنندگان محتوا و وب مسترها تا مدیران خلاق، عکاسان و متخصصان برندسازی نیاز دارید. ارائه یک استراتژی بازاریابی موفق نیاز به یک رویکرد منظم و هماهنگ دارد. در آوین مارکتینگ، ما معتقدیم که این یک مدل مدیریت استراتژیک بازاریابی است که ارزش واقعی را به کسب و کار شما میافزاید. این نحوه همکاری، به شما کمک می کند تا اجرای فرآیند مارکتینگ را در زمان مناسب و به روش مناسب به انجام رسانید.