• 09126875169

 

GymShark- پس از ده ساله به 1.3 میلیارد دلار رسید

بازاریابی سامسونگ

بن فرانسیس زمانی که شروع به ساختن کسب و کار خود کرد حدود 19 سال سن داشت. او شبها در پیتزا فروشی کار و روزها روی کسب و کار خودش مطالعات می کرد.

فرانسیس هزینه راه اندازی اولیه Gymshark را با کار به عنوان راننده در پیتزا هات تامین کرد. در روزهای اولیه Gymshark، فرانسیس ساعتی 6 پوند در پیتزا فروشی کسب می کرد. که بخش اعظم این پول در روزهای اولیه Gymshark صرف خرید مواد اولیه برای تولید پوشاک گردید.

بن که خیاطی را از مادربزرگش و نحوه چاپ تی شرت را از یکی از دوستانش یاد گرفته بود؛ کارش را از گاراژ خانوادگی شروع کرد. اولین محصول تکمیلی که توانست آنرا به بازار عرضه کند؛ حدود 2 سال زمان برد.

اما آن تجارت کوچک بن فرانسیس، در حال حاضر 1.3 میلیارد دلار ارزش دارد.

 

کسب و کار GymShark


GymShark هفتمین تلاش بنیانگذار 19 ساله برای ایجاد یک برند تناسب اندام بود. قبل از آن، فرانسیس شش برند دیگر تناسب اندام و دو اپلیکیشن تناسب اندام را توسعه داد و سعی کرد راه خود را به بازار بیابد. موفقیتهای نسبی ​​​​این برنامه ها باعث شد که او به کارآفرینی خود ادامه دهد و در نهایت Gymshark را پایه گذاری کرد.

 

اما Gymshark واقعاً چه کاری انجام می دهد؟

GymShark  یک تولید کننده لباس و لوازم بدنسازی مردانه و زنانه در بریتانیاست. محصولات آنها شامل ساق های ورزشی، پیراهن های تمرینی، سوتین های ورزشی، کلاه، و شیکر است. امروزه این فروشگاه محصولات خود را در 180 کشور در سراسر جهان به فروش می رساند.

نکته جالب در فروش Gymshark، این است که هیچ فروشگاهی در دنیای واقعی ندارد و فروش خود را در این 180 کشور، از طریق وب سایت هایی به 13 زبان مختلف، مستقیم به دست مصرف کننده میرساند. این شرکت برای بازاریابی محصولات خود به اینترنت و رسانه های اجتماعی (دیجیتال مارکتینگ) متکی است.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

 به دلیل همکاری با اینفلوئنسرها، Gymshark  یکی از اولین شرکت هایی بود که از استراتژی های بازاریابی سنتی فاصله گرفت.

آن زمان که اینفلوئنسر مارکتینگ، مقوله ای ناشناخته بود؛ بن فرانسیس و دوستانش با پیدا کردن بدنسازانی که واقعاً از تماشای آن لذت می بردند؛ نمونه های رایگان از محصولات خود را برایشان ارسال می کردند. آن بدنسازها نیز از لباسهای ارسالی حین تمرینات خود فیلم می گرفتند و در معرض دید طرفداران خود در یوتیوب میگذاشتند. همین قضیه باعث شهرت GymShark در میان همه علاقه مندان به بدنسازی شد و به رشد کسب وکار آنها سرعتی باور نکردنی بخشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ GymShark


GymShark با ارسال محصولات خود به افراد مشهور تناسب اندام در اینستاگرام و فیس بوک، به توسعه اینفلوئنسر مارکتینگ ادامه داد. امروزه این برند توسط درخشان ترین ستاره های صنعت بدنسازی و همچنین ورزشکاران حرفه ای تبلیغ می شود.

 

به لطف یک وبلاگ رسمی، Gymshark یک کانال ارتباطی دیگر با مصرف کنندگان خود ایجاد کرده است.

محتوای وبلاگ Gymshark حول یک سبک زندگی سالم، دستور العمل های غذا و فعالیت بدنی می چرخد. مقالات با کیفیت بالا ترافیک بیشتری را برای هر وب سایتی ایجاد می نماید که منجر به آگاهی بیشتر از برند و در نهایت رشد فروش می شود. در عین حال، مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد کالاها، عملکرد آنها و خود برند دریافت می کنند.

بازاریابی محتوا در مورد تناسب اندام کار پیچیده ای نیست. این صنعت موضوعات پرطرفدار زیادی را پوشش می دهد، بنابراین هر خواننده یک محتوای مناسب خود پیدا می کند که مورد علاقه او باشد. حتی اگر کسی اهل ورزش بدنسازی هم نباشد؛ خواندن مطالبی در مورد رشد عضلات و تناسب اندام برایش جذابیت خواهد داشت.

کسب و کار GymShark

 

اگرچه نام تجاری Gymshark  در ابتدا برای مردان علاقه مند به تناسب اندام ایجاد شده است و این برند در ابتدا محصولاتی ویژه مردان تولید میکرد؛ اما بازار هدف Gymshark به لطف روند رشد ورزش و قدرت رسانه های اجتماعی در طول زمان تکامل یافته است و به گفته اکونومیست، تقریباً دو سوم فروش آنها در سال 2020 به زنان اختصاص داشته است. زیرا از نظر کارشناسان، زنان مصرف کنندگان بزرگ‌تری هستند و بر اساس نفوذ رسانه‌های اجتماعی، احتمال خریدشان بیشتر است.

 

به لطف بازاریابی خلاقانه و کاهش هزینه های تولید، همچنین تلاش و کوشش مجدانه، تنها پس از گذشت یک دهه از تاسیس، Gymshark توسط فوربس 1.3 میلیارد دلار ارزش گذاریشد. که بیش از ارزش خالص تخمینی برندهای مد مانندForever با 1.2 میلیارد دلار،Valentino  با 869 میلیون دلار و پاتاگونیا با 769 میلیون دلار است. آنها همچنین در سال 2016، به عنوان سریع‌ترین شرکت در حال رشد بریتانیا در The Sunday Times Fast Track 100 انتخاب شدند.

 

مقالات مرتبط:

 Expensify - از کمک به افراد بی خانمان تا ایجاد یک استارتاپ موفق

 چگونه CarMax ارزش محتوا را به 56 میلیون دلار رساند؟