شش راه ساده برای ایجاد روابط تجاری مستحکم در لینکدین
"سرمایه شما ارتباطات شماست" این یک قانون محترم در کسب و کار است و به ویژه برای استارتاپ ها بسیار اهمیت دارد. شبکهسازی برای چندین دهه استاندارد طلایی ایجاد رابطه بوده است. درست است که همهگیری ویروس کرونا شرکت در رویدادهای حضوری را حداقل برای مدتی محدود کرد. اما اکنون که زندگی به سمت روال طبیعی خود در حال حرکت است؛ کارآفرینان و صاحبان کسب و کار راههای کارآمدتری برای ایجاد شبکههای آنلاین را شناخته و پذیرفتهاند. و لینکدین به طور بالقوه یکی از قدرتمندترین ابزارها در این دسته است.
حقایق سریع
در نگاه اول، لینکدین با 645 میلیون کاربر ممکن است در مقایسه با فیسبوک با 2.9 میلیارد کاربر به چشمگیرترین ابزار بازاریابی شبیه نباشد. با این حال، اگر به دنبال ایجاد روابط تجاری قوی هستید، دلایلی وجود دارد که باید برای این پلتفرم اهمیت ویژه ای قائل شوید.
بر اساس گزارش معیار اعتماد دیجیتال 2021 وبسایت emarketer ، لینکدین برای پنجمین سال متوالی قابل اعتمادترین پلتفرم رسانه اجتماعی شناخته شد. کاربران بر این باورند که این شرکت اطلاعات آنها را ایمن نگه می دارد و شرایط مناسبی را برای تعامل با سایر افراد فراهم می نماید. و این اعتماد وقتی به مخاطبین جدید بالقوه نزدیک می شوید، تا حد زیادی به طور خودکار در شما تقویت می شود.
نحوه ایجاد روابط تجاری در لینکدین
لینکدین با هدف ایجاد روابط مثبت شغلی ایجاد شده است و ابزاری آماده و همه کاره برای استارت آپ ها، کسب و کارهای جدید و کارآفرینان میباشد تا دامنه دسترسی خود را گسترش دهند.
موارد ذیل پیشنهادات ما برای ایجاد روابط تجاری در لینکدین هستند:
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
بطور خلاصه باید بدانید بدنبال چه کسانی هستید؟ لینکدین به شما امکان می دهد تا به کمک کلمات کلیدی (مانند صنعت یا حوزه تخصصی خود) مخاطبان خود را بیابید. همچنین اگر به مهارت خاصی برای توسعه شرکت خود نیاز دارید؛ این کلملات کلیدی کمک کارتان خواهند بود. یا اگر به عنوان یک استارتاپ به دنبال یک سرمایه گذار ریسک پذیر هستید؛ می توانید آن ارتباطات را جستجو کنید.
فهرستی از افرادی که بیشتر به آنها نیاز دارید را تهیه کنید و شروع به کار کنید. لازم نیست همه کارها را خودتان انجام دهید. این پلتفرم اتصالات مناسبی را برای شما پیشنهاد می کند، که هر چه بیشتر در لینکدین تعامل داشته باشید، هدفمندتر می شوند.
بدنبال کمک باشید نه فروش
به جای اولویت دادن به فروش، صادقانه به ارتباطات بالقوهای که روی میز آوردهاید نشان دهید که میتوانید به آنها در حل مشکل کسبوکارشان کمک کنید. و این تمایل واقعی را آشکار نمایید. علاوه بر این، به افرادی که به آنها نزدیک می شوید گوش دهید. این به شما کمک می کند تا نیازهای آنها را درک کنید و اساس یک مشارکت طولانی مدت را تشکیل دهید. مطمئن باشید این کار برای شما فروش هم به دنبال خواهد داشت.
پروفایل خود را جلا دهید
برای متمایز شدن از دیگر افراد، باید تأثیرگذار باشید. بنابراین با تکمیل، صیقل دادن و بهروزرسانی نمایه خود بهترین فرصت ممکن را برای خود ایجاد کنید. مشخص کنید که کسب و کارتان چه چیزی برای ارائه دارد.
کوتاه نگه دارید
ذهن خود را روی این فرض متمرکز کنید که یک رویداد حضوری در اتاقی با 50 نفر یا بیشتر وجود دارد و واقعاً می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید. البته باید بدانید که بقیه افراد نیز همین قصد را دارند.
در ادامه این فرض را کنید که قبل از پیشنهاد ملاقات، یک رویکرد هدفمند را برنامه ریزی کردید و و میخواهید به حاضرین جلسه چند کلمه یا جمله کوتاه بگویید تا با ایجاد اشتیاق در آنها، برقراری ارتباط را آغاز نمایید.
نکته کلیدی این است که دقیقاً آن نوع رویکرد هدفمند را برای روابط جدید در لینکدین هم آماده کنید. یک پیام کوتاه برای گفتن اینکه قصدتان از برقراری ارتباط چیست را آماده کنید. تجربه نشان داده، درخواست هایی با پیام کوتاه منجر به نرخ پاسخ بیشتر می شود.
اتوماسیون داشته باشید
شبکه سازی و ایجاد روابط زمان می برد و بعید است که ارسال صدها درخواست اتصال برای ایجاد یک جلسه بهترین استفاده از زمان برای شما باشد. یکی از راههای مناسب برای کارآمدتر کردن این فرآیند استفاده از ابزارهای اتوماسیون است. یک پیام مناسب برای پاسخ دهی اتوماتیک اولیه به درخواستها آماده کنید تا در فرصت مناسب با یک پیام شخصیتر پاسخ دهید. البته از آنجا که مانند سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی، لینکدین هم کاربران خود را در برابر هرزنامه ها محافظت میکند؛ پیشنهاد میکنیم در استفاده از اتوماسیون دقت لازم را بکار ببندید.
پشتیبانی حرفه ای را در نظر بگیرید
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای شبکه هستند و شما باید از فرصتهایی که ارائه میدهند استفاده کنید. اما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که از زمان خود تا حد امکان بهینه استفاده میکنید. بنابراین، میتوانید استخدام یک تیم حرفه ای برای کمک به ایجاد یک استراتژی و برنامه ریزی مناسب در لینکدین را در نظر بگیرید. همانطور که شما در زمینه خود متخصص هستید، آنها هم می دانند که چگونه از فرصت ها استفاده و با چالشها مقابله کنند.
مقالات مرتبط: