• 09126875169

 

28 ایده عالی برای بازاریابی محتوایی

ایده های بازاریابی محتوایی

تا به حال به این فکر کرده اید که چالش برانگیزترین بخش اجرای هر کمپین بازاریابی چیست؟

پس از همه گیری ویروس کوید19 در سراسر دنیا، یک تجربه جهانی کاملاً آشکار است که بازاریابی محتوایی سریعتر از همیشه در حال رشد است. دورانهای قرنطینه عادات مصرف کنندگان را در سراسر جهان به شدت تغییر داده است و مشاغل در هر اندازه چاره ای جز سازگاری ندارند.

در این شرایط، بسیاری از بازاریابان یک کمپین بازاریابی محتوا را راه اندازی می کنند اما متوجه می شوند که این کمپین باعث افزایش ترافیک نمی شود. باید گفت که بازاریابی محتوایی به سادگی گذشته نیست، و با گذشت زمان، از نوشتن یک وبلاگ یا ایجاد یک ویدیوی ساده بسیار فراتر رفته است.

برای یادگیری برخی از بهترین ایده های بازاریابی محتوا و برای تقویت استراتژی بازاریابی محتوای خود، به مطالعه ادامه دهید تا بدانید چرا بازاریابی محتوا تا این اندازه مهم است و چگونه می توانید از آن برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید.

 

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

 ایجاد یک استراتژی محتوای مناسب برای کسب و کار به این معناست که چگونه تصویر برند خود را می‌سازید.

این می تواند برای آموزش مخاطبان هدف شما مفید باشد و به آنها کمک کند تا درک مناسبی از برند شما پیدا کنند. وقتی تولید محتوا به خوبی انجام شود، ارزش ویژه برند را ایجاد می کند و با ادامه تولید محتوای ارزشمند، برند شما در طول زمان ارزش بیشتری پیدا می کند.

همچنین بازاریابی محتوا یک راه فوق العاده برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و یا جذب مجدد آنها و نیز یک روش عالی برای جلب توجه مشتریان بالقوه است.

 

ایده های بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک

 فضای دیجیتال در حال حاضر به یک منطقه مورد علاقه بازاریابی تبدیل شده است. بنابراین، بدون شک مهم است که آخرین روندهای صنعت را درک کنید و بتوانید حوزه هایی را که می توانید در آنها سرمایه گذاری و پیشرفت کنید را شناسایی نمایید.

 نکته مهمی که بازاریابان باید رعایت کنند؛ مدیریت انواع محتوا و به روز نگه داشتن آنها با پست های جدید است. و دقیقاً به همین دلیل است که شرکتها باید چندین ایده بازاریابی را در برنامه خود ذخیره داشته باشند. از همین رو، در ذیل ما به بیان چند ایده بازاریابی محتوا برای کسانی که به دنبال بروز نگه داشتن محتوای خود می گردند؛ می پردازیم:

 

از ترندها الهام بگیرید

 به دنبال موضوعات پرطرفدار در Google Trends یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشید. چیزی مرتبط با جایگاه یا کسب و کار خود پیدا کنید و یک پست در مورد آن بنویسید.

مطمئن شوید که در مورد آن در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مناسب پست کنید، به وب سایت خود پیوند دهید و هشتگ های مربوطه را در آن قرار دهید.

 

ترندهای آینده را پیش بینی کنید

 شما متخصص رشته خود هستید. ممکن است در مورد پیش بینی روندها در صنعت خود مطمئن نباشید؛ اما با این حال، شما به طور قابل توجهی بهتر از مشتریان خود می توانید آنچه که در راه است را کشف کنید.

 بنابراین، هر ماه و یا در بازه های زمانی کمتر یا بیشتر (بسته به نوع کسب کار خود)، برای خلاصه کردن آنچه در صنعت شما می‌گذرد و آنچه در آینده نزدیک رخ می دهد؛ اختصاص دهید.

 

لیستی از مزایا را ارائه دهید

 صرف نظر از اینکه در چه تجارتی هستید، همیشه می توانید لیستی از مزایای انجام یا عدم انجام کاری مرتبط با تجارت خود را تهیه کنید.

به جای برجسته کردن مزایای مستقیم استفاده از محصول یا خدمات خود، بر این تمرکز کنید که چرا مردم در وهله اول باید به این کار مبادرت کنند.

بعنوان مثال، اگر شما تولید کننده لوازم ایمنی هستید؛ بجای اینکه فقط به مزایای محصولات خود بپردازید؛ برنامه تولید محتوای خود را پیرامون مزایای استفاده و عواقب عدم استفاده از لوازم ایمنی بگذارید.

  

از وبلاگ نویسان مهمان استفاده کنید

 به دنبال کارشناسان دیگر صنعت یا صاحبان مشاغل از صنایع مختلف بگردید و از آنها دعوت کنید تا پست های وبلاگی بنویسند تا در صفحه وبسایت یا شبکه های اجتماعی شما منتشر شود.

هنگامی که به سطحی از موفقیت دست یابید، به احتمال زیاد با افرادی مواجه خواهید شد که داوطلب ارسال پست مهمان در وبسایت شما خواهند بود.

 

راهنمای گام به گام ایجاد کنید

در هر زمینه ای که در نظر بگیرید؛ قطعا تعداد مبتدیان همیشه از تعداد متخصصان بیشتر است. و ایجاد یک راهنمای گام به گام که به این مبتدیان اصول اولیه انجام یک کار خاص را آموزش می دهد؛ میتواند یک فرصت عالی برای شما فراهم نماید.

نکته مهم راهنما این است که آنها "محتوای همیشه سبز" هستند. به این معنی است که آنها برای مدت طولانی قابل توجه خواهند بود.

راهنمای گام به گام شما می تواند در قالب مقاله، ویدئو، اینفوگرافی و... باشد.

 

تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید

 تجزیه و تحلیل رقبا دیگر اختیاری نیست. بلکه یک اقدام واجب است که مراقب رقبای خود باشید و بفهمید آنها چه می کنند و چگونه می توانید از آنها پیشی بگیرید.

 

پست های قدیمی را با هم ترکیب کنید

 به Google Analytics خود نگاه کنید و دسته ای از پست هایی که هیچ ترافیکی دریافت نمی کنند و قدیمی، منسوخ یا شاید نامربوط هستند را ردیابی کنید.

 آنها را در یک پست به روز شده با جزئیات بیشتر یا اطلاعات مفید ترکیب کنید، چند نکته جدید اضافه کنید و دوباره ارسال کنید. البته آدرس‌های اینترنتی قدیمی را به آدرس جدید هدایت کنید، تا Google تشخیص دهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

 

محصولات یا خدمات برتر خود را توصیه کنید

  برخی از افراد ممکن است به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشند که در حال حاضر از آنها اطلاعی ندارند.

بنابراین، کمی وقت بگذارید تا محصولات با رتبه برتر، محصولات پرفروش یا شاید محبوب ترین خدمات خود را برجسته کنید. زیرا مشتری، اغلب زمان کمی برای تصمیم‌گیری در خرید دارد. و دانستن آنچه در بین افراد دیگر محبوب است ممکن است بر انتخاب نهایی آنها تأثیر گذار باشد.

 

یک ویژگی «آیا می دانستید» بنویسید

 سعی کنید کارهایی که مردم نمی دانند را دست کم نگیرید. به دنبال حقایق، رویدادها یا افرادی جذاب یا معمولا ناشناخته باشید که ممکن است بر صنعت یا سازمان شما تأثیر بگذارند. هر جمله ای که با «آیا می دانستید» شروع شود، توجه خوانندگان شما را بیشتر به خود جلب می کند.

 

یک مطالعه موردی انجام دهید

 آیا اخیراً به مشتری کمک کردید تا مشکلی را حل کند؟ اگر جوابتان مثبت است؛ کل فرآیند را مستند کنید و آن را در اختیار بقیه بگذارید. مثلا می توانید یک گفتگوی ویدئویی یا صوتی ترتیب دهید. یا اینکه مانند یک خبرنگار با مشتری مذکور گفتگو کنید و متن تایپ شده را در وب سایت یا پیجتان قرار دهید. 

 

اخبار را دنبال کنید

 تمرکز بر اخبار مرتبط با صنعت شما نیز ایده بسیار خوبی است. اگر پیشرفت های جدید یا جنجال های برجسته ای وجود داشته است می‌توانید آنها را مورد بحث قرار دهید و به نوعی آنها را با کسب‌وکار خود مرتبط کنید.

 

ویدیوهای کوتاه بسازید

 از برخی نکات عملی یا بینش در مورد آنچه که در آن تخصص دارید ویدئوهای 3 تا 5 دقیقه ای بگیرید و به مخاطبان خود ارائه کنید. سپس آنها را وب سایتهای اشتراک ویدئو مانند آپارات یا  YouTube گذاشته و به سایت خود متصل کنید. یا اگر فضای هاست مناسب در اختیار دارید؛ مستقیم در وب سایت خود قرار دهید. برای این هم تنها چیزی که نیاز دارید محتوای عالی و یک گوشی هوشمند است.

 

به سوالات متداول پاسخ دهید

 ممکن است فکر کنید که به سؤالات رایج قبلاً پاسخ داده شده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که شما حتی به معمولی ترین سؤالات نیز پاسخی منحصر به فرد داشته باشید. و از آنجایی که راه حل های شما بر اساس تجربه و سابقه فردی شما است؛ کار با ارزشی خواهد بود.

 

پادکست های خود را شروع کنید

 پادکست یک راه عالی برای ایجاد اقتدار و به دست آوردن مخاطب ثابت است. مهمترین مزیت پادکست این است که مستقیماً با مخاطبان خود صحبت می کنید.

نیازی نیست که پادکست شما حتما حرفه ای ساخته شده باشد. می‌توانید با یک پادکست کوتاه هفتگی شروع کنید که در آن نکاتی را به اشتراک می گذارید یا یک داستان کوتاه را روایت میکنید. یا شاید یک یا دو نکته مهم را توضیح میدهید.

 

از وبلاگ های خود پادکست بسازید

 یک میکروفون خوب پیدا کنید و خواندن برخی از عالی ترین پست های خود را ضبط کنید. موارد ضبط شده را به صورت پادکست ارسال کنید یا به سادگی فایل های صوتی را در سایت خود قرار دهید تا مخاطبان به آن گوش دهند یا دانلود کنند. همچنین می‌توانید از پادکست‌ها برای تبلیغ وبسایت خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

 

بهترین شیوه های صنعت خود را به اشتراک بگذارید

شما همیشه می توانید به مخاطبان خود کمک کنید تا کارها را بهتر، ایمن تر یا کارآمدتر انجام دهند. بنابراین، زمانی را برای ترسیم و برجسته کردن بهترین شیوه های صنعت خود اختصاص دهید که قطعاً به مشتریان شما کمک می کند تا در آن زمینه ها پیشرفت کنند.

 

یک مصاحبه فنی انجام دهید

 با انجام مصاحبه با کارشناسان مربوطه، می توانید تصویری از پشت صحنه صنعت خود را به مخاطبان مورد نظرتان ارائه دهید.

 

عناوین را بر اساس کلمات کلیدی احساسی ایجاد کنید

 بهترین راه برای ایجاد تیترهای جذاب، هدف قرار دادن کلمات کلیدی احساسی است. این کار محتوای شما را ارتقا می دهد. علاوه بر اینکه مخاطبان شما آن را می خوانند، بعلاوه از اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی با دوستان خود نیز هیجان زده می شوند.

برای ایجاد عناوین با تبدیل بالا، می‌توانید اعداد را نیز وارد کنید یا از سرفصل‌های داده‌محور برای به اشتراک گذاشتن آزمایش‌ها و نتایج خود استفاده کنید.

 

چندین محصول و خدمات را مقایسه کنید

 برای بررسی و مقایسه محصولات و خدمات مختلفی که برای مخاطبان شما جذاب است، وقت بگذارید. علاوه بر این، شما می توانید کل بررسی را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید.

 

 از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید

 گاهی اوقات، واقعاً لازم نیست چیزی کاملاً جدید ایجاد کنید تا نتایج مفیدی از کمپین های بازاریابی محتوای خود بدست آورید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که از تکنیک آسمان خراش پیروی کنید و آنچه را که قبلا انجام شده است، بهبود ببخشید. این اساساً روشی برای ساختن نسخه‌ای دقیق‌تر از محتواهای موجود است.

 در اینجا، نکته کلیدی یافتن پست های وبسایتها با رتبه برتر در گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص است. سپس، پست را مرور کنید و به دنبال بخش هایی بگردید که می توانید آنها را بهبود ببخشید یا تجربیات خود را اضافه کنید. البته مراقب پنالتیهای گوگل برای پستهای کپی شده باشید. زیرا گوگل رتبه سایتهایی که از مقالات سایر وبسایتها عینا کپیبرداری کردند را به شدن کاهش خواهد داد.

 

پست های قدیمی خود را به روز کنید

 اگر یکی از پست‌های وبلاگ شما فوق‌العاده خوب عمل می‌کند، می‌توانید با تازه کردن داده‌هایی که اضافه کرده‌اید و سپس انتشار مجدد آن، به آن کمک کنید. به این ترتیب، ارزش طول عمر پست وبلاگ خود را افزایش می دهید و به آن کمک می کنید تا به طور همزمان در Google رتبه بالاتری داشته باشد.

 

اینفوگرافیک ایجاد کنید

 داده‌های یک نظرسنجی، یا داده‌هایی را که خودتان جمع‌آوری کرده‌اید را بگیرید و آن‌ها را به یک اینفوگرافیک با طراحی خوب تبدیل کنید. اینفوگرافیک ها بیشتر از هر نوع محتوای دیگری در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. بنابراین، اینکار ارزش صرف وقت و هزینه را دارد.

 

ترفندهای شغل خود را به اشتراک بگذارید

بیایید صادق باشیم، همه عاشق میانبرها، نکات و ترفندهایی برای به دست آوردن نتایج سریع در کار خود هستند. تا در وقت خود صرفه جویی نمایند. اگر در صنعت فعالیت خود از این ترفندها میشناسید؛ آنها را به اشتراک بگذارید.

 

به جوامع آنلاین بپیوندید

 بیش از هر زمان دیگری، اکنون بهترین زمان برای ارتباط با افرادی است که در پرتو چالش های مشترک، ارزش های مشابهی دارند. شما می توانید به انجمنهای مرتبط با فعالیت خود بپیوندید که در آن کاربران تجربیات خود را به اشتراک می گذارند، درخواست مشاوره می کنند و فعالانه به دنبال پاسخ می گردند. این جوامع را بیابید، فعالانه با هم مرتبط باشید و از آنها به طور عاقلانه برای توزیع محتوا برای کسانی که به دنبال این تجربیات هستند؛ استفاده کنید. در هر صورت، قانون طلایی انجمنها را در نظر داشته باشید: "فقط دست گیرنده نداشته باشید، چیز ارزشمندی هم ارائه کنید."

 

وبینارها و ویدئوهای زنده

 وبینارها و ویدیوهای زنده یکی از بهترین گزینه ها برای شبکه سازی، معاشرت با متخصصان دیگر و کسب دانش هستند. با این وجود، یک وبینار را یک نمایش یک نفره نکنید. در عوض و در صورت امکان، وبینارها را میزبانی کنید یا اسپانسری آنها را برعهده بگیرید. و در نهایت آن را به عنوان یک بحث زنده برای ارائه محتوای ارزشمند ارائه دهید.

 

منابع را ایجاد یا معرفی کنید

محتوای طولانی اغلب از حوضله مخاطب خارج است. زیرا دامنه توجه انسانها، مخصوصا در حال حاضر، واقعاً کوتاه است. میتوانید بخشی از یک منبع را پست کنید و برای الباقی مطلب، به آن لینک دهید. یا به جای لینک دهی، یک منبع کامل و جامع که تمام اطلاعات مهم را در یک بسته قرار می دهد را در وب سایت یا کانال خود قرار دهید. این منبع میتواند کتاب های الکترونیکی، گزارشات و غیره باشند.

 

مخاطبان خود را بشناسید

 قبل از اینکه شروع به تولید محتوای موفق، جذاب و عالی کنید، باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید.

به خاطر داشته باشید، هرچه بیشتر در مورد خوانندگان خود بدانید، می توانید محتوای عالی را با دقت بیشتری جمع آوری کنید و استراتژی بازاریابی محتوایی خود را سازنده تر نمایید.

 

بسته بندی محتوا

 بازاریابی محتوا فقط ارائه محتوا یا تولید محتوا برای وب سایت نیست. از آنجایی که رقابت در فضای دیجیتال روز بروز بیشتر و بیشتر می‌شود، باید رویکردهای بهتری را برای برانگیختن و ارائه محتوای موثر به مشتریان خود در نظر بگیرید. لذا محتوای ارشمند خود را با ظاهری زیبا عرضه کنید. برای اینکار دانش گرافیک خود را بالا ببرید و یا از یک طراح گرافیک یا تیم طراحی برای زیباسازی محتوای خود استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط:

 مجموعه مقالات با موضوع بازاریابی محتوایی