استراتژی بازاریابی محتوایی
استراتژی بازاریابی محتوایی
اکنون که پس از مطالعه مقاله "بازاریابی محتوایی چیست؟" متقاعد شدیم که بازاریابی محتوایی ایده خوبی است؛ باید یک استراتژی ایجاد کنید.
استراتژی بازاریابی محتوایی، طرحی برای ایجاد مخاطب با تهیه و انتشار محتوای مفید مداوم است. که از طریق آموزش، سرگرمی یا الهام بخشیدن به افراد ناشناس آنها را به مخاطبان ثابت و مخاطبان ثابت را به مشتری تبدیل می کند.
به عبارت دیگر، شما بصورت مستمر در حال ایجاد روابط و حل مشکلات هستید.
اگر محتوای با ارزش ایجاد کنید و خوانندگان خود را با اطلاعات مورد نیاز برای حل مسائلشان مجهز کنید، محتوای شما موفق خواهد بود. اگر این کار را نکنید، از هر استراتژی هم استفاده کنید؛ هیچ کاری از پیش نخواهید برد.
بهتر از این، اگر بتوانید برای مخاطبان خود این آگاهی را ایجاد کنید که مشکلی دارند که نمیدانستند؛ سپس راهحلی عالی برای آنها ارائه دهید، برای خود مشتریانی مادامالعمر ایجاد خواهید کرد. حتی اگر دیگران راهحلهای بهتری داشته باشد؛ برایشان اهمیتی نخواهد داشت. شما برای همیشه در ذهن آنها مرجع خواهید بود، زیرا ابتدا شما به آنها کمک کردید.
قبل از شروع به تولید محتوا، باید سه کار را انجام دهید:
1) مشخص کنید که مخاطبان و مشتریان شما چه کسانی هستند؟
2) آنها چه میخواهند و با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنند؟ باید بفهمید که به چه اطلاعاتی نیاز دارند.
برای پاسخ به این دو بخش، باید به طور کامل درک کنید که مشتریان شما چگونه فکر می کنند. شما باید به زبان آنها صحبت کنید.
اولین قدم شما این است که برای ایجاد نسخه ای خیالی از مشتری ایده آل خود تحقیق کنید.
این کاراکتر به طور کلی باید نشان دهنده افرادی باشد که می خواهید با محتوای خود به آنها دسترسی پیدا کنید. شما باید بر اساس مدلی که در اینجا ارائه می کنید، تصمیمات فعالانه ای در مورد محتوای خود بگیرید.
سپس باید پا به کفشهای آنها بگذارید و در مسیر آنها قدم بگذارید.
آنها برای تجارت با شما چه اقداماتی باید انجام دهند؟ قبل از خرید از شما چه چیزهایی باید بدانند؟
این اولین قطعات نقشه راه محتوای شما است. محتوایی ایجاد کنید که قدم به قدم، مشتری را در مسیر یاری نماید.
3) نحوه بیان محتوای خود را انتخاب کنید.
شما باید تعیین کنید که چگونه این اطلاعات را به آنها منتقل می کنید.
از چه فرمتی استفاده خواهید کرد؟ ویدئو؟ تصویر یا محتوای متنی؟ و یا ترکیبی از چند فرمت؟
اینجاست که شما باید کمی هنر به خرج دهید.
چه داستان هایی را باید بگویید؟ چه نوع لحن و صدایی بیشتر طنین انداز می شود؟
هرچه مخاطبان خود را بهتر بشناسید، تشخیص آن آسان تر خواهد بود.
در نهایت، باید با شهود خود بدوید، و سپس بدون ترس آزمایش کنید و تنظیم کنید.
با گذشت زمان، منبع اطلاعاتی عالی خواهید شد و با بازاریابی محتوایی خود به موفقیت دست مییابید.
برای آشنایی با خدمات بازاریابی محتوایی در آوین مارکتینگ، به این بخش مراجعه بفرمایید.